Ik ben Margot van Zuijlen. Getrouwd en moeder van 2 volwassen zoons. Na verschillende omzwervingen heb ik in 2002 de stap gezet en ben naar de PABO gegaan om daar de opleiding te volgen om leraar te worden. En wat is dat leuk! Ik merkte dat ik het erg fijn vind om leerlingen te helpen die moeite hadden met de stof.
In 2009 ben ik daarom begonnen met de master SEN. En niet veel later heb ik de stap gezet en ben mijn eigen praktijk begonnen; Juf Margot, Praktijk voor Remedial Teaching. En ik heb er geen moment spijt van gehad. Wat is het toch fijn om te zien dat kinderen uit hun schulp kruipen als ze de aandacht krijgen die ze nodig hebben. En wat kunnen kinderen zelf goed aangeven wat ze nodig hebben.
Sinds 2022 werk ik, naast mijn eigen praktijk, 2 ochtenden in de week als leerkracht van een speciale groep op een basisschool.
Werkervaringen en opleidingen;
- Ruime ervaring als leerkracht in het basisonderwijs
- Remedial Teacher in het basisonderwijs
- Master SEN Remedial Teaching
- Studie Dyscalculie LBRT (Landelijke Beroepsvereniging Remedial Teachers (LBRT))
- Studie Lezen, Spelling en dyslexie LBRT (LBRT)
- Gecertificeerd onderzoeker RD4 (Reken Diagnostisch Onderzoek)
- Trainer Alle teksten de baas! Begrijpend lezen voor groep 5 t/m voortgezet onderwijs
- Trainer Taal in Blokjes
- Coach Mindset bij kinderen
- Trainer Mindfulness voor kinderen
- Cursus Yoga voor kinderen (Helen Purperhart)
- Teken je Gesprek gedrag en faalangst
- Rekenmethode Met Sprongen Vooruit groep 5/6 en 7/8
- Workshop Executieve functies
- Masterclass Van Rekenloods naar Rekencoach (LBRT)
- Masterclass Redactiesommen (LBRT)
- Trainer Klankbord en Begeleiding bij spelllingproblemen (groep 4 – 8) (Ingrid Raven)
- Ambassadeur Leer de tafels met de stoplichtkaartjes
- Mede auteur rekenmethode Alles Telt Q
Ik ben geregistreerd als Remedial Teacher bij de LBRT (Landelijke Beroepsvereniging van Remedial Teachers) en werk volgens de richtlijnen van deze beroepsvereniging. Daarnaast ben ik lid van Balans (vereniging voor ouders van kinderen met een leer- en/of gedragsstoornis).